fredag 6 mars 2015

Mysfredag

Dagen har verkligen gått riktigt fort, och snart sover jag förhoppningsvis. 

Min syster kom vid lunchtid och sedan stannade hon några timmar, och vi hann med att avverka en hel del skvaller, utbyta tankar och funderingar och en hel del annat. Blev även en hel del prat om amning och ersättning, då vår lilla tjej nästan vägrar att ta bröstet nu. Har jag tur accepterar hon bröstet en eller två gånger på ett dygn. 

Så nu överväger jag att helt ge upp amningen, för hur bra det än är med bröstmjölk så knäcker det mig rejält att höra min dotter skrika i panik när hon erbjuds bröstet. Likaså är det väldigt jobbigt att känna att man inte kan producera mängderna hon behöver för att bli mätt längre. 

Sen blev det en hel del mys mellan vår lilla tjej och hennes moster. Var till och med så att min syster passade lilltjejen medan jag tog ut hundarna på en sväng runt kvarteret. Fy så konstigt det kändes, men samtidigt var det väldigt bekvämt och enkelt - för jag behövde bara koppla hundarna och ta på mig själv skor och jacka. 

När mannen kom hem från jobbet, hade han en bukett blommor med sig. Vilket var tur, för de kompenserade att han var sen. Verkar som att han möjligtvis tagit in lite vad som sades på senaste besöket hos psykologen, hoppas det. 

Får se vad helgen har att bjuda på, men några lugna och sköna dagar bara jag, mannen, lilltjejen och hundarna blir det inte. Lutar åt att svärföräldrarna ska komma ena dagen och sen har vi lite saker som hade behövts handlas hem. Och så har vi lite att fira i helgen med, men det återkommer jag till i senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar