torsdag 3 januari 2013

Brev från KK

Idag fick jag ett brev från Region Skåne. Eftersom jag varit i skolan hela dagen, så hade min man tagit det med sig till mig, när han kom och hämta mig i skolan. Brevet innehöll en hälsodeklaration inför operation, retur kuvert och en post-it. Ingen tid dock, och brevet ska skickas in till Väntelistan på KK. 

Skönt att brevet kom, men jag stör mig fortfarande på post-it lappen. För på den står följande; "Tacksam om du ringer och meddelar när du har mens". Detta blev lite som ett slag i magen, det innebär att de inte kollat min journal riktigt med andra ord. 

Har inte haft mens på snart två år. De gånger jag haft en blödning så har den varit framkallat med hjälp av medicin. Så imorgon ska jag ringa till dem och meddela att jag inte har mens. Sen får jag väl se vad de säger. 

Dessutom vill jag veta NÄR de ska genomföra operationen, för det står inget om hur länge jag måste vänta innan det är min tur. Jag hoppas det går under vårdgarantin. För jag vill inte vänta längre än nödvändigt på att få detta överstökat, så vi kan börja med nästa försök. 

Jag vill verkligen inte vänta, hade jag fått bestämma så hade de gjort den imorgon. Men går det på vårdgarantin så borde jag i alla fall få gjort operationen innan jag fyller år. 

Vill bara börja med nästa försök, så jag och min man kan fortsätta vår resa till att få hålla vårt önskebarn i våra famnar. Men just nu får vi istället leva i ett vakuum. Ett vakuum som bara består av att vänta. Ett vakuum som vi inte själv valt och som vi absolut inte vill befinna oss idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar