torsdag 24 januari 2013

Insikt

Redan igår när jag var ute och promenerade efter mötet på kvällen, så började jag tänka en hel del på min vikt och hur långt jag kommit i min kamp mot vikten. 

Insåg att jag nu gått ner nästan(1,3 kg i från) 1/3 av min kroppsvikt (det jag vägde 31/1-12). När jag tänker på det kommer tårarna, jag kan inte fatta det. Tänk att jag klarat det, och att jag snart är normal viktigt (något som jag aldrig varit). 

Sakta men säkert börjar min viktminskning sjunka in i skallen på mig, och jag börjar inse hur stor skillnad det faktiskt är jämfört med hur det såg ut för ett år sedan. 

Idag har jag, mannen och hundarna varit och ätit lunch hos bekanta. Jag har inte träffat dem sen förra sommaren (undantag är väl att man sprungit på dem på stan och hälsat), de var helt ställda när de såg mig nu. Vilket kändes helt underbart. Efter besöket hos dem så gick mannen hem med hundarna medan jag gick in till stan för att handla lite. 

Fick köpt ett par nya jeans igen, 2 storlekar mindre än förra paret (samma märke och modell dessutom) och även ett nytt skärp (mitt förra hjälper inte längre, har helt enkelt blivit för stort). Sen blev den inköp av en del trosor, har ju inte så många kvar efter att jag sorterade ut mina underkläder som blivit förstora. 

Nu blir det att krypa upp i soffan med mannen och mysa lite,  för sen imorgon är det tillbaka till verkligheten. Ska jobba fredag, lördag och söndag. Men måste säga att det känns ganska bra att jag ska jobba hela helgen, blir snabbare en ny vecka och då är det min operation. 

Om 5 dagar vid den här tiden, har återhämtningen och läkningen efter operationen börjat. Längtar så, och hoppas att jag läker snabbt -  för sen så börjar vi med tredje försöket... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar