torsdag 10 januari 2013

En dag med lite lugn och glädje.

Idag har jag haft en ganska bra och lugn dag. Har till och med fått gjort en hel del saker här hemma. Det märks så tydligt på en, när ett lugn infinner sig inombords. 

Dagens stora projekt har varit att gå igenom garderoben. Slängt mängder av kläder, min man beklagade sig lite och sa att jag slängde ut kläder för flera tusen. Riktigt så illa var det inte, men visst en hel del pengar har väl gått åt för att köpa alla de kläder jag nu kastat ut. 

Sorterat det i två högar, en slänga hög och en ge bort hög. Vill inte spara några av kläderna, för jag vill inte ens tänka tanken att jag skulle behöva dem igen.

Har jag nu kämpat i 11 månader och gått ner drygt 37 kilo. Så ska de kilona minsann ALDRIG få komma tillbaka igen. Och då finns det heller ingen anledning att hålla kvar vid kläderna. Resultatet av garderobsstädningen är dock att jag behöver köpa hem en hel del nya underkläder. 

Men även byxor (tröjor med, men har ändå en del som fortfarande funkar). Dock håller jag fortfarande på att gå ner i vikt, och vill inte köpa för mycket kläder - när de ändå blir för stora om och om igen. Är trots allt inte gjord av pengar, även om jag hade önskat det ibland. 

Idag har jag nog själv blivit mer medveten om hur mycket min kropp förändrats. För att pröva kläder från när jag var som störst och inse att jag nästan drunknar i dem nu (främst kläder som var tajta då med dessutom) men även när jag hittat plagg som jag lagt undan från när jag gick ner i vikt för 6 år sen, och köpte när jag var som "smalast" då och konstatera att även de plaggen är förstora. 

Jag har med andra ord aldrig vägt så lite som jag gör idag! Och det känns helt enkelt fantastiskt!

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt motiverande för en annan som nyligen påbörjat den resan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt att höra! Lycka till på din resa.

      Radera
  2. Stort grattis till din viktresa, vad du måste kämpat! Jag vet hur jag med mina minus tio sen i somras känner mig, så jag kan komma i närheten av din känsla. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kämpat har jag gjort, ibland har det varit riktigt jobbigt medan det ibland faktiskt har varit ganska lätt. Grattis till dina egna minus! Oavsett hur mycket man gått ner, så är nog känslan den samma.

      Radera