onsdag 9 januari 2013

Vård av äktenskap

Det har varit så intensivt den senaste månaden, och det har inte funnits så mycket tid över till att ägna oss åt vårat äktenskap och varandra. Det har varit läkarbesök, telefonsamtal med doktorn, möten, jobb, skola, jul, nyår och kalas. Och när vi väl träffats och varit tillsammans så har det även varit andra människor där. 

Och den senaste veckan har jag varit tvungen att prioritera, och då har det blivit jobb och skola som kommit i första hand. Allt annat har fått ta ett steg tillbaka. 

Igår kom jag på att både jag och min man var lediga idag, och ingen av oss måste upp tidigt imorgon. Så jag ringde och fråga honom om han ville ha en: "du & jag dag" imorgon (se: idag). Och det tyckte han lät som en bra ide. 

Vi började dagen att ta lite sovmorgon, sen körde mannen iväg och lämnade lite saker samtidigt som han var iväg passade jag på att ta en runda med hundarna. Blev att vi åt lunch hemma tillsammans, vilket är ett tag sen det hände. 

Nu ska vi snart köra iväg tillsammans. För att först shoppa lite (har turen att vara gift med en som tycker om att gå i butiker med mig), sen blir det ett restaurangbesök för att sedan gå på bio.

Och allt det ska vi göra tillsammans utan någon annan. Bara han och jag - ensamma. Dessutom har jag fixat hundvakt, så vi behöver inte heller stressa hem.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt!
    Ta hand om varandra och bara njut.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade riktigt mysigt. Blev många underbara timmar tillsammans, med både god mat och bra film.

      Kram

      Radera