fredag 19 april 2013

Inte räknat med

Vaknade riktigt tidigt i morse (innan 04.00) och kände mig väldigt kissnödig, så det var bara att stiga upp för att besöka toaletten. Dock hade jag inte räknat med att det skulle vara en "massa" blod på pappret, men det var det. Misstänkte först att det kunde vara någon form av mellanblödning, eftersom jag bara är inne på nionde dag med Provera. Tänkte inte mer på det och gick och la mig igen. 

När jag vaknade fyra timmar senare, kunde jag konstatera att det inte avtagit något. Gjorde mig klar och stack till jobbet. Bestämde mig för att avvakta fram till lunch innan jag eventuellt skulle ringa RMC. 

Eftersom inte blödningen avtog, så ringde jag till RMC. Fick pratat med en av SSK, och tillsammans kom vi fram till att detta är första mensdagen (ska ändå ta sista tabletten Provera imorgon, så jag avslutar kuren). Då jag använt Provera denna gången, ska jag börja med Pergotime den femte blödningsdagen. Vilket innebär att jag ska börja med Pergotime den 23 april, på min födelsedag. Hoppas på att det innebär tur att jag börjar med hormonerna på min födelsedag.

Att mensen började idag, bidrog till en del bekymmer med jobbet. Om den kommit som den skulle på söndag eller måndag, så hade jag varit ledig när jag ska in och göra VUL, men nu hamnade VUL på den sämsta dagen den veckan. Eftersom det finns lite strejkvarsel inom verksamheten, fick jag inte ta semester - utan fick snällt försöka lösa det på annat sätt. Efter många om och men (samt två snälla kolleger som ställer upp) så har jag nu fixat mig ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar