onsdag 10 april 2013

Kontakt

Efter ca 30 minuters telefonkö, kom jag idag äntligen fram till SSK inne på RMC. Svaret blev att eftersom senaste testet (togs igår) fortfarande är negativt, misslyckades även detta försöket. För så här långt in skulle det finnas tillräckligt med Hcg för att testet skulle bli positivt om mitt ägg blivit befruktat. 

Ett nytt ultraljud måste göras innan vi får påbörja en ny omgång. Detta då jag inte haft någon mens sedan början på mars. De hade en tid imorgon, vilket var problematiskt för mig då jag ska jobba. Men tackade ja till tiden, då jag kunde ringa och omboka den om jag inte kunde lösa det med jobbet. 

Börjar jobba 10.00 imorgon och tiden på RMC är 10.45. Så direkt efter att jag pratat klart med SSK, var det bara att ringa chefen och fråga om det fans någon möjlighet för mig att ta ut två timmars KOMP imorgon.  Förklarade varför och att jag fått tiden idag, och om det inte gick så fick jag ringa och boka om. 

Jag fick ett OK från chefen. Så istället för att vara på jobbet kl 10, blir det nu att köra in till Malmö med mannen och RMC. Och sen när undersökningen är klar, får mannen köra mig direkt till jobbet. Blir lite stressigt, men samtidigt så är det värt det. För jag vill inte behöva vänta innan jag ska börja med sista Pergotime försöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar