onsdag 24 april 2013

Lite funderingar

Funderar på hur länge jag ska ha mens denna gången, för jag är nu uppe i sjätte dagen och den är fortfarande ganska riklig. Dessutom så har jag nu tagit Pergotime i två dagar. 

Hoppas på att mensen slutar imorgon, så att kroppen  har en chans att bygga upp en ny, tjock och fin slemhinna om det på måndag visar sig att det finns någon äggblåsa som vaknat till liv och växt till sig rejält av denna omgången Pergotime. Och ärligt talat, så är jag bara trött på den. 

Funderar också på om jag föredrar Provera eller Primolut. Jag märkte knappt av några biverkningar under tiden jag tog Proveran, men däremot så har jag haft en riktigt rejäl (extrem) mens samt väldigt jobbig mensvärk som suttit i lika länge som mensen. 

När jag tagit Primoluten så har jag haft ganska mycket biverkningar och varit ganska påverkad av dem under kuren, dock har mensen varit mer normal (i alla fall enligt mina mått) och den har varat i ca 4-5 dagar. Har även haft en del mensvärk, men den har kommit till och från och varat de tre första dagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar