måndag 6 maj 2013

En skön måndag

Idag har jag varit helt ledig, och jag måste erkänna att det varit riktigt skönt. Vaknade tidigt, men stannade kvar i sängen och försökte få liv i mannen som fortfarande sov. Men istället för att få honom att stiga upp, lyckades han få mig att somna om i hans varma famn i stället. När vi väl steg upp vid 11 tiden, var det bara att äta, göra oss i ordning, ta ut hundarna och kolla vad som behövdes köpas hem. 

Där efter lämnade vi hundarna hemma för att ta en sväng med bilen. Första stoppet blev vid min praktikplats. Kände att jag behövde få lite mer koll på var exakt det låg, hur jag ska ta mig dit och var ingången finns. Vi parkerade bilen och tog en promenad i den mysiga vårvärmen och njöt av varandras sällskap (vilket är ett tag sedan sist)

Efter att ha rekat lite över platsen jag ska ha min praktik på, körde vi vidare. Nästa stop blev på ett närliggande shoppingcenter där det även blev lite klädköp. Sen körde vi hemåt, med ett stopp för att handla hem en massa mat till den kommande veckan. 

Dagen har varit riktigt bra, och det har varit så skönt att inte ha en massa annat (skola, jobb osv) i huvudet - utan att bara kunna ägna mig åt att njuta av att få möjligheten att spendera en hel dag (ensam) tillsammans med min älskade. Efter att ha laddat batterierna idag, känner jag mig riktigt redo inför morgondagen och första dagen på praktiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar