söndag 19 maj 2013

Projekt klänning

Eftersom allt vi kan göra är att vänta på att få resultatet på detta försöket, får man helt enkelt hitta på något för att få tiden att gå. Jag hade tänkt ta en riktigt långpromenad idag, men idag har regnet bara vräkt ner (rejäl kontrast till gårdagens gassande sol). Har väl inget emot regn, dock har jag inte längre några regnkläder som passar och dessutom har jag inga gummistövlar längre (sist jag använde dem konstaterade jag nämligen att de spruckit och läkte in ordentligt med vatten).

Tillslut fattade vi beslutet att ta och köra en runda med bilen, för att försöka hitta en snygg klänning till min examen och för att köpa nya gummistövlar. Lättare sagt än gjort... Tydligen är det inte meningen att man ska köpa gummistövlar i mitten på maj - för det är näst intill omöjligt att hitta några. Var inne i flera butiker, då få de hade var inte några jag vill ha. Får leta vidare i veckan. 

Projektet med att hitta klänning var intressant. Vet på ett ungefär vad jag vill ha för en klänning till min examen. Vet inte hur många klänningar jag prövat idag, men det är över 30. Är glad över att jag har lyxen av att vara gift med en man som står ut med all den tid i provrummet, och som hjälper till med att dra upp/ner dragkedjor, hämta andra storlekar osv. 

Av alla klänningar jag prövat idag, så är det tre som jag verkligen gillar:
1, skit snygg skärning och väldigt klassisk. Tyvärr är den svart, så den funkar inte.Vi är nämligen även bjudna på bröllop till sommaren, så jag tycker att det hade varit perfekt om klänningen hade funkat till båda delarna. 

2, söt crème färgad klänning med tunna pastellfärgade och glittrande ränder i. Tyvärr var min storlek slut, ska dock kolla i deras andra butik i veckan och se om de möjligtvis har den inne i min storlek. 

3, ljusblå sval klassisk klänning med blomstermotiv. Helt perfekt, om det inte var för priset. Att betala nästan 2500 kr för en klänning känner jag inte för - inte nu i alla fall. För om nu detta försöket skulle lyckas, kommer den inte passa mig så länge. Och om försöket inte lyckas kommer jag fortsätta med min vikt - och då kommer klänningen att bli för stor. 

Det är tur att jag är ledig mina två sista helger innan examen - så jag har tid att leta efter den perfekta klänningen. Och även har något annat än detta försöket att fokusera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar