fredag 31 maj 2013

Sista arbetet...

Idag har jag redovisat mitt absolut sista arbete när det gäller den här utbildningen. Det känns helt sjukt, två år har redan gått och på onsdag tar jag min examen. Att inte ha fler uppgifter att fixa med känns också väldigt konstigt - jag är med andra ord verkligen HELT ledig denna helgen. Något som inte hänt sedan jag började denna utbildningen för två år sedan. 

Sista uppgiften var en klinisk uppgift (VFU) som hänger samman med vår praktik. Redovisade den på praktikplatsen idag samt för min ansvariga lärare. Fick jätte mycket beröm och fick full pott på uppgiften. De tyckte helt enkelt att jag lagt ner mycket tid och verkligen tänkt efter när jag gjorde arbetet.

Jag, min handledare och min lärare gick också igenom min slutbedömning av praktiken. Och även här fick jag väldigt mycket positiv feedback, de hade inget negativt alls att säga om mig och min tid där. Har två dagar kvar på praktiken, och jag känner bara att jag inte vill att den ska ta slut. Trivs riktigt bra, och kommer sakna stället när jag lämnar det på tisdag. 

Efter dagens alla positiva saker som sagts om mig och det arbete jag gjort både på praktiken, uppgiften och min personlighet och inre kraft och vilja känner jag mig riktigt stärkt och fylld med kraft till att fortsätta kämpa.

Kan även erkänna att jag som förr hatade skolan över allt annat, och bara längtade tills att jag fick ta studenten är funderar nu på vad jag mer vill läsa och vad jag verkligen vill bli. För jag tycker det är kul att studera igen, även om det varit kämpigt och tungt ibland. 

2 kommentarer:

  1. Grattis till bra bedömningar pga. väl utfört arbete!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns alltid värt det när responsen blir så positiv.
      Kram!

      Radera