tisdag 22 oktober 2013

Bokat datum

Idag ringde prästen för att bestämma datum till Bellas begravning/urnsättning. Den kommer att ske nästa onsdag, och vi ska träffa prästen på måndag för att gå igenom detaljerna. Måste säga att det känns "bra" att datum och tid nu är satt och att vi äntligen kan få ge Bella en sista plats. En plats vi alltid kommer att ha, förutom den som finns i våra hjärtan.

Tvingade mig själv att ta tag i saker och ting här hemma, trots total brist på ork. Så idag fick jag tvättat två maskiner tvätt och all disk är nu diskad. Imorgon ska jag försöka mig på att ta ett varv med dammsugare och mopp. Måste börja få igång vardagsrutinerna igen (så som laga mat, städa, träna, sova, äta regelbundet osv). Har inga fungerande rutiner överhuvudtaget numera. Kommer knappt ihåg hur mitt liv fungerade innan missfallet.

Ikväll har vi varit och besiktigat bilen, inga problem där inte. Tack och lov! Något som dock slog mig i bilen är att på torsdag och fredag ska jag jobba igen, hela dagarna - vet inte hur jag ska klara av det. Men det värsta som jag kom på, är att vi på fredag har arbetsplatsträff. Jag ska alltså sitta i samma rum som alla mina kollegor + chef samtidigt. Bara tanken av att behöva befinna mig i ett rum fullt av människor får mig att gråta, och jag kan inte komma undan - för mötet är under min arbetstid på min arbetsplats.

Har även fått tid till ultraljud och undersökning av hjärtat (dvs den fortsatta utredningen på de konstiga ljuden de hör från mitt hjärta). Måste dock ringa och boka om den, fått tid på fredag kl 8.00 (börjar jobba 10.00 och undersökningen beräknas ta en timme). Hade funkat egentligen, om inte allt som hänt hade hänt. Men nu inser jag att jag helt enkelt inte orkar med en så lång dag. Sen är det inte direkt brådskande längre heller med undersökningen - för nu är där inget BF att ta hänsyn till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar