fredag 4 oktober 2013

Överlevt dagen

Är som sagt uppe i huvudstaden några dagar. Efter att ha ätit frukost tillsammans med mannen, tog vi på oss och stack iväg för att kika i "lite" butiker. Möte upp svägerskan och hennes man för att äta lunch tillsammans. Efter lunchen blev det fler butiker, men ingen direkt shopping. 

Resan upp till Stockholm var bestämd sedan i somras. Skillnaden var att vi hade planerat att göra en hel del annan typ av shopping denna helgen. Nu ser vårt liv helt annorlunda ut och nästan allt som var inplanerat är ändrat. Var extra jobbigt när vi gick förbi flera av de butiker som jag längtat till, för att få handla till hallonet. 

Känslorna har pyrt under ytan hela dagen, och några få gånger har tårarna inte gått att helt hållas tillbaka. Men det hjälper att de vi umgås med dessa dagarna vet vad som hänt, och jag inte behöver dölja mina känslor.

Efter en lugn kväll med goda vänner, har vi nu kommit "hem" och satt oss i soffan. Blir en tidig kväll, vilket jag uppskattar - för orken är det brist på, framför allt när det krävs att jag ska vara social samtidigt. Och om en stund blir det sängen, för jag måste samla ihop så mycket ork och kraft som möjligt inför morgondagens aktivitet.  

2 kommentarer:

  1. Sorgearbetet tar tid, men det är skönt att höra att ni gör saker tillsammans, det kommer att stärka er. Var ledsen, strunta i om du behöver gråta på stan, stäng inte in känslorna. Er fina ängel vakar över er <3.
    Stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gör ju det. Men det hade varit skönt att slippa - för det gör ont och är tungt. Och utan mannen hade jag aldrig klarat det, vi är varandras klippor.
      Kram

      Radera