fredag 18 oktober 2013

Panik

Hjälp... Om bara några timmar ska jag börja jobba. Känner hur paniken, ångesten och rädslan stiger för varje minut. Hur ska jag klara att jobba igen? Hur? Försöker lugna mig själv igenom att om och om igen upprepa för mig själv att jag inte behöver dölja något, alla på min arbetsplats vet exakt vad som hände för fyra veckor sedan (exakt fyra veckor imorgon) som gjort att jag varit hemma och sjukskriven.

Dagen har varit riktig dålig med, ingen ork, ingen lust, ingen glädje, inget hopp om framtiden men massor av ilska, sorg, hat, trötthet och undran. Längtar tills mannen kommer hem - vill och behöver få krypa in i hans varma famn och få lite tröst och styrka.

2 kommentarer:

  1. Du klara det, ta hand om dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas det! Halva passet är avklarat nu, och jag har nog aldrig någonsin varit så här trött och utmattad på jobbet.
      Kram

      Radera