torsdag 24 oktober 2013

När blir det bättre?

Idag har kroppen varit skit. Ont i svanken (som vanligt), ont i äggstockar och livmoder, huvudvärk och total brist på ork och tålamod (kämpar på för att överleva dagen på jobbet - men brist på tålamod är ingen bra kombination med mitt jobb). 

Vill bara fungera igen, och ha en kropp och hjärna som inte konstant bråkar med mig (dvs inte bråkar mer än vad den gör genom PCOS och allt annat som jag är van vid). Om någon missat det, så hatar jag verkligen att ha PCOS. Den är helt enkelt den stora boven i hela situationen.

Till och från önskar jag att jag bara kunde få radera de senaste månaderna, främst när det gör som mest ont i hjärtat. 

3 kommentarer:

  1. Håll ut, känn det du gör, det är så förståeligt att du har det kämpigt. Har aldrig kommenterat förut men jag har mist ett barn och vet hur svårt det känns. Har du fått svar på infektionsproverna? Vet man något om vad som kan ha orsakat lilla Bellas för tidiga ankomst? Du kanske skrivit det nånstans... Då ber jag om ursäkt om jag gör så du får upprepa dig. Tänker på dig och sänder varma hoppfulla tankar. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag försöker. Värst är det nog när bara allt kommer över en, utan förvarning.

      Nej, vi har fortfarande inte fått svar gällande resultaten från obduktionen. Risken är att vi får vänta längre än vad som är nödvändigt. Misstänker att svaret är skickat till "min första läkare" och han är på långledigt.

      Och upprepa mig gör jag konstant, så det är ingen fara där. Kommer knappt ihåg vad jag sa/skrev/tänkte igår.

      Kram och tack för omtanken.

      Radera
  2. Skumt, jag skrev ytterligare en kommentar här men den försvann visst. Jo, obduktionssvar kan ta lång tid att få svaren på. Upp till ett halvår faktiskt MEN jag tänkte att infektionsproverna på dig borde du ju kunna få svar på tänker jag.
    Kram och vilken fin grav ni gjort för lilla Bella!!!

    SvaraRadera