söndag 6 oktober 2013

Bröllop

Idag (lördag) har varit en väldigt speciell dag, där känslorna har varit väldigt närvarande konstant - men ändå under kontroll. Dagen har bestått av sorg, glädje, saknad, kärlek osv. Idag har vi gjort det som var planerat och enda anledningen till att vi åkt upp till Stockholm denna helgen.

Dagen har "enbart" handlat om kära och underbara vänners bröllop. Ett bröllop vi tillsammans med prästen (brudgummens kusin) och brudens bror vetat om sen i somras, men som brudparet för övrigt hållet helt hemligt för alla andra.

Fick laddat upp med vattenfast smink (första gången på två veckor som jag varit sminkad) och så ordentligt med näsdukar i väskan innan vi lämnade lägenheten för att möta upp brudparet och de andra. Det hann komma några tårar innan vi var framme vid kapellet som vigseln skulle ske i.

Att sätta foten i kapellet var riktigt jobbigt, lika så var hela vigselakten sjukt påfrestande och jag grät (lyckades gråta tyst). Tyvärr inte av lycka och glädje utan av sorg, ilska och saknad. Allt jag kunde tänka på var Bella, och varför vi inte fick behålla henne - hon var ju vår, och det var äntligen vår tur nu...

Efter vigseln, medan brudparet fotograferades tillsammans med prästen och med vittnena (brudens bror och min man) gick jag tillbaka in i kapellet och tände ett ljus för vår älskade Bella. Berättade att jag älskade henne och saknar henne över allt annat. Och hur ont det gör att hon inte får vara med oss.

Resten av kvällen har består av god mat och god dricka. Men även under middagen har tankarna funnits där, inte minst när vi åt efterrätt. Åt nämligen en efterrätt med choklad och hade portvin till, precis som jag hade då - två dagar innan vi fick veta att Bella växte i min mage (vilket också är senast jag drack något).

Sen har tankarna under både fredag och lördag gått till att det i fredags var årsdagen från första besöket med vår doktor inne på RMC. En årsdag vi skulle firat med att ha varit halvvägs, men istället blev det en tung dag. Och med en liten önska om att vi slipper vara i samma situation nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar