onsdag 23 oktober 2013

Tecken?

Satt och kollade lite i min kalender idag, när jag ändå höll på att boka om tiden för ultraljudsundersökningen av mitt hjärta. Helt plötsligt la jag märke till att en viss dag är väldigt speciell (vill inte skriva ut vad det är - för det är något som jag vill hålla privat) i år.

Tog en bild på kalendern och skickade till mannen. Tillsammans med frågan: "Ska vi se det som ett tecken från ovan eller???". Han höll med. Vi väljer att se det som ett gott tecken inför framtiden (även om det är sjukt svårt). Vi behöver verkligen något bra och positivt i våra liv. 

Fått gjort en hel del idag, allt för att inte behöva tänka på morgondagen med andra ord. En ganska lång och en mindre runda med hundarna, lagat en hel del mat och lagt i frysen, dammsugit lite, tvättat och slängt papper i insamlingen. Har inte gått särskilt bra, men jag har i alla fall fått gjort en del här hemma idag - även om orken fortfarande är borta.

Har kommit fram till en sak också, jag måste börja skriva listor med saker jag (vi) behöver få gjort, människor/företag som måste kontaktas osv. För jag vet att jag måste, men jag orkar inte. Däremot så gillar jag listor, för då kommer jag inte undan (och jag kan skriva upp exakt vad/vem/när/hur/varför i listan) och så kan jag bocka av och se att jag kommer framåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar