söndag 20 oktober 2013

Helgen är över

Veckan är över och lika så är mina två första pass på jobbet. Att vara tillbaka på jobbet är med blandade känslor. Var skönt att få det överstökat, och det var skönt att börja med två nätter (samt att det var samma pass i schemat som när vi förlorade vår flicka) - slippa vara lika social som det krävs när vi jobbar våra dagpass. Men jag är helt slut, både fysiskt och psykiskt. Det har aldrig varit så jobbigt och ansträngande att jobba som denna helgen varit.

Kroppen var så klart snäll och reagerade på detta, och gav mig en trevlig släng av feber. Vaknade helt genomblöt och med 38 grader i temp. Så nu får jag hålla koll på det med. För övrigt så ska sista tabletten med järn tas ikväll. Sista tabletten av alla de mediciner som skrevs ut efter missfallet (undantag är värktabletterna, har fortfarande ont till och från - men försöker låta bli att ta dem ändå).

Dagen har varit lugn, vilket jag behövt. Vi har verkligen inte gjort mycket här hemma idag, finns många måsten att ta tag i (som städa, diska, tvätta, måla osv) - men orken är borta hos oss båda. Dock så samarbetade vi och byta glödlampa på ena halvljuset i bilen, den ska på besiktning i veckan och lampan dog här om dagen. 

Denna långa och jobbiga helg avslutade vi med att äta ute. Det blev indiskt, så gott det var (vi kom fram till att det är minst två år sedan sist). Innan dess var vi köpte en liten blomma till Bellas minnesplats här hemma. Imorgon blir Bella en månad! Så imorgon när mannen kommer hem från jobbet ska vi iväg och sätta ljus och blommor till henne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar