söndag 8 december 2013

Andra advent

Dagen har varit lugn och jag har spenderat den tillsammans med med mannen. Började med sovmorgon, som var välbehövlig för bådas del. Så efter en sen men god frukost och en del mys med hundarna körde vi iväg för att sätta igång att köpa julklappar, har inte så många att köpa till i år - vilket är tur - för jag känner ingen ork, lust eller glädje inför denna julen. 

Även om jag fått väldigt mycket kvalitetstid med mannen. Så skulle jag ljuga om jag säger att dagen varit bra, lika så om jag skulle säga att jag njuter av att räkna ner dagarna till julafton och nyår. 

Har varit mycket sorg och tårar för min del idag. Och jag har verkligen inte kunnat kontrollera dem heller, började gråta när vi körde till shoppingcentret. Även inne i några butiker kom tårarna, den ena gången var mycket värre än de andra - för då gjorde sig smärtan även påmind rent fysiskt i hela kroppen. 

Det "sjuka" i allt samman är, att jag i vanliga fall brukar vara färdig med allt som hör julen till redan lagom till första advent. För även om jag tyckt att vissa delar som hör julen till varit jobbig genom åren som ofrivilligt barnlös, så har jag ändå älskat julen och sett fram emot den. 

Men inte i år. Jag tycker bara det är jobbigt, har satt upp stjärnor och ljusstakar i fönstren och tagit fram adventsljusstaken och våra årliga chokladkalender. Det är allt. Inga julgardiner, inget julpynt, inga julklappar (undantagit de 2½ paketen som vi köpte idag), inga julkort gjorda (har under alla åren gjort egna), inga julkort skickade eller inköpta heller. Ingen julglädje som infunnit sig, bara sorg, tomhet och saknad.

Imorgon är det återigen tid för VUL, hoppas att vi får se en eller två blåsor som växt till sig ordentligt. Haft mycket mer känningar i magen vid denna omgången jämfört med förra, så jag hoppas att det är ett gott tecken i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar