onsdag 25 december 2013

Dagen efter

Då var julafton över, och lika så julen. I alla fall utifrån hur jag ser på det - för nu är det inget mer julfirande. Nästa jobbiga sak som ska komma är nyårsafton istället. Eller den kan bli en ganska bra dag för oss, det beror på vad som sker/inte sker dagarna innan (TD är den 30/12).

Sammanfattning av julafton:
Började dagen med lite sovmorgon, sen öppnades det lite klappar i sängen innan vi steg upp och åt julfrukost. Sen var det bara att börja göra sig i ordning för att köra till mannens mormor och morfar, på vägen lämnade vi även av min mamma hos min mormor. När vi kom dit, lastade vi ut hundar, julklappar och lite julmat - sen körde mannen och jag en sväng till kyrkogården för att tända ljus och lämna julklapp till Bella. 


Bellas första julklapp.
Gårdagens besök på kyrkogården var jobbigt, men samtidigt mysigt på något sätt. Vi fick köpt en första julklapp till vårt första barn, vi fick berättat om tomten, ljuset vi tände hade ett motiv med tomten, vi fick önskat henne en god jul och vi fick gråta ostört tillsammans över hur sjukt orättvist allt är.


Bellas första jul
Efter besöket på kyrkogården körde vi tillbaka till mannens mormor och morfar för att fira julen tillsammans med dem. Hände inget utöver det vanliga, fika, Kalle Anka, mat i stora lass (och ännu mer mat), julklappar, choklad och annat godis + lite frukt. Dagen och kvällen gick relativt bra, var när ett visst ämnen kom upp som jag inte klarade av att sitta kvar - så jag reste mig och gick ifrån för en stund. 

Fick flera julklappar, många som jag önskat mig. Och mannen hade verkligen tänkt efter i år, är riktigt nöjd med alla klappar han köpt - han har äntligen lärt sig att lyssna, ta in vad jag vill ha (men inte unnar mig själv) och tänka efter. Kan inte direkt peka ut någon julklapp som är bättre än någon annan, men den ena jag fick av mannen betyder väldigt mycket rent känslomässigt och sticker därför ut lite mer än alla de andra. Fick nämligen ett guldhjärta med septembers månadssten (safir) i. Precis vad jag verkligen ville ha. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar