tisdag 17 december 2013

Något som varit bra

Om jag ska hitta något som varit bra med dagen, så är det att jag varit ledig mer eller mindre hela dagen. Så jag har sovit bort större delen av den med. Vaknat till några gånger för toabesök, äta, gå ut med hundarna, svara i mobilen, läsa sms och läsa era varma kommentarer på bloggen. 

En annan sak som varit bra, var att vid veckans vägning idag stod vågen på -0,9 kg. Vilket innebär att pluset nu är 6,6 kg och att jag gått ner 5,8 kg sen 29/10. Är relativt förvånad över att kroppen varit så snäll vid detta försöket, för jag har trots allt nästan inte tränat något och jag äter lite mer vid försöken än mellan dem. Men kroppen vill kanske också bli av med kilona. 

Det tråkiga med dagens vägning var att det var sista gången med coachen (som jag haft sen jag började på ViktVäktarna). Hade köpt en liten present till henne och skrivit ett kort till henne om hur mycket hon betytt för mig. Så efter lite tårar och kramar, fick jag lova att höra av mig till henne när jag går i mål eller när "något annat väldigt trevligt händer igen" dvs att jag skulle bli gravid igen. Men hon tyckte också att jag skulle höra av mig om jag vill byta jobb (hon jobbar som enhetschef på ett särskilt boende). Jag kommer verkligen sakna henne, och hoppas att nya coachen är lika bra. 

Avslutade kvällen med att köpa några julklappar, så nu är det bara min lillebror kvar att köpa till. Känns skönt att kunna släppa den delen och bara fokusera på att ta mig igenom dagarna fram till TD.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar