fredag 10 januari 2014

"omläxa"

Eftersom både mannen och jag är lediga i helgen och inget var inplanerat i våra kalendrar så tog jag upp i veckan och vi skulle ge "läxan" vi fick av kuratorn en ny chans. Och nu blir det dessutom innan vi har tid att träffa henne. 

Mannen sa ja. Så med lite små justeringar i hur vi skulle gå till väga, samt bestämma om vem som skulle ta vilken dag blev det bestämt. Denna helgen kommer vi med andra ord ägna åt oss, inga andra - andra får klara sig utan oss helt enkelt denna helgen. Att ta hand om oss själva, njuta av att bara vara vi två och vårda vår relation. Morgon är det mannen som planerat, och sen är det jag som ska fixa söndagen. 

Har fortfarande en del att fixa, men känner mig inte stressad. För en av justeringarna vi gjorde var att vi fick lov att fråga varandra och be om tips och hintar av varandra. Vi vald att göra den justeringen denna gången, mycket för att vi båda saknar en hel del ork och kraft till att planera särskilt mycket.

Laddar upp inför helgen med lite mys i soffan, med chokladmousse och färska bär, lite tända ljus, mjukisbyxor - framför tv:n vi två och hundarna. Längtar till morgondagen (och söndag) som jag ska få spendera tillsammans med min man. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar