tisdag 7 januari 2014

Sjukskrivningstankar

Är sjukskriven i knappt en vecka till, och idag har jag börjat fundera lite mer på om jag ska gå tillbaka när sjukskrivningen är över eller om jag ska be om att få förlängt min sjukskrivning. Känner mig väldigt kluven, blir inte bättre av att chef och samordnare säger till mig att jag ska låta det ta den tid som behövs och prioritera mig själv (och min relation med mannen) framför jobbet.

Vill inte vara hemma "i onödan", men jag vill heller inte skynda mig tillbaka och sen krascha igen och behöva sjukskriva mig igen. Det är väl därför jag redan nu funderar på hur jag ska göra, för nu har jag en vecka på mig att verkligen känna (och tänka) efter i lugn och ro om jag är redo att gå tillbaka. 

För övrigt tycker jag inte om att vara sjukskriven, och inte så mycket/ofta som jag varit nu. Har kanske på sin höjd varit hemma mellan 5-10 arbetsdagar/år och det uppdelat på 2-4 gånger. Och jag har aldrig tidigare behövt vara i kontakt med FK för att få pengar av dem vid sjukskrivning. En enda gång har jag behövt ha läkarintyg, när jag bröt min lilltå och tvingades vara sjukskriven på mina dagpass i en månad (där jag dessutom bytade några av mina dagar med kollegers nätter för att slippa vara sjukskriven lika länge).

Nu kommer jag på kort tid ha två längre sjukskrivningar där jag överskrider två veckor. Tycker inte alls om det, men samtidigt är det inget jag önskat och inget jag någonsin trodde jag skulle behöva vara med om - inte så här, inte av denna anledningen i alla fall.

Rök ihop med mannen igår kväll. Med efter lite dåligt samvete efter det så blev det en sväng förbi stan efter att jag varit uppe hos chefen på kontoret (lämna läkarintyg och tjänstgöringsrapporter) för att köpa en liten "förlåt present" och ett kort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar