fredag 17 januari 2014

Romantik?

Efter allt vi (jag och mannen) gått igenom och allt vi kommer fortsätta att gå igenom detta året, med undersökningar, försök, inseminationer, IVF (?), ett sexliv som inte känns särskilt privat och romantiskt utan mer som en del i hela processen - där mer eller mindre alla tycks tycka att de har all rätt att fråga om dessutom. Så bestämde jag mig för att köpa en lite speciell julklapp till mannen (eller till oss både är det egentligen). Jag köpte nämligen ett spel: 52 WEEKS OF ROMANCE på Coolstuff. 

Så 2014 kommer för oss till viss del handla om att "ta tillbaka" romantiken i vår relation/äktenskap/förhållande/vad man nu väljer att kalla det. Uppgifterna är blandade och vissa är lättare än andra (något jag redan märkt av). Berättade om spelet för kuratorn, och om varför jag köpt det - och hon tyckte det lät väldigt sunt och lite förnuftigt. 

Bekymret är att det är jag som har veckans uppgift, och den är väl inte super svår egentligen - men när man inte kan koncentrera sig på en sak och saknar allt vad som har med ork att göra blir det direkt mycket svårare. Har i alla fall spenderat dagen med att surfa runt på nätet för att hitta lite tips och idéer på allt som har med dejter att göra. 

För min uppgift är att planera in en dejt med mannen, så långt vet han också om uppgiften - för vi var ju tvungna att boka en dag. Att fråga sin man (någon annan överhuvudtaget) om han vill gå på dejt med mig kändes mysko, jag har inte varit på en "riktig dejt" på si sådär 12 år. Mer än det är en dejt får han inte veta - utan det kommer att komma efterhand imorgon. 

Nåja, jag har hittat några olika saker vi kan hitta på - problemet är nu snarare vad jag ska välja av de olika sakerna jag hittat. Skulle nästan vilja göra allt, men det räcker inte tiden till med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar