tisdag 21 januari 2014

Tom och tomhet

Om lite mer än en månad (BF 25/2) skulle vi egentligen träffas för första gången, istället så gör dagens datum sig påmind om tomhet, saknad, förlust och sorg. Idag är det istället Bellas 4 månadersdag. 

Älskade unge, jag hoppas att du vet hur mycket vi älskar och saknar dig!

Kom på mig själv innan idag, låg och klappade min tomma mage. Den där magen som för fyra månader sedan hade ett helt fantastiskt underverk växande i sig. Den där magen som skulle varit gigantisk nu. Och det är så där jag gör många gånger när jag tänker på Bella, klappar mig på magen - platsen som band oss samman - platsen där jag/vi så smått börjat lära känna henne. 

Varit och köpt blomma och fixat med ett ljus, sen när mannen kommer hem från jobbet (vilket han gjorde för 10 minuter sen) och vi ätit blir det ett besök på kyrkogården. 

Saknar dig mer än vad det finns ord till

2 kommentarer: