lördag 26 juli 2014

En ny gamer på ingång?

Natten till idag var riktigt jobbig. Vaknade minst två gånger i timmen, varm och svettig och behövde ändra läge i sängen. Tack och lov så lyckades jag somna om ganska så fort varje gång, men några av gångerna gick det verkligen inte. Till slut gav jag upp, och då steg jag upp och fixade till en riktig lyxfrukost på sängen åt mannen (och mig). 

Mannen uppskattade det rejält, speciellt eftersom jag inte hade väckt honom och tjatat om att vi skulle stiga upp och äta - utan istället gått upp och fixat i ordning allt och sedan överraska honom i stället.

Något mer åt det roliga och lustiga hållet är om busfröet. Det är nämligen så att busfröet verkligen har bestämt sig för att ligga på höger sida i magen, särskilt när jag sover. Det kvittar verkligen hur jag än ligger under natten, för när jag vaknar har jag en bula på höger sida. Så har det varit sedan länge, men det blir mer och mer tydligt och synligt. 

Min morgonbula, liggandes på rygg.
Efter frukosten bestämde sig mannen för att börja introducera busfröet i spelens värld. Han kommer jobba hårt för att det är en liten gamergirl/boy som växer i magen. Idag blev det spelmusik från Video games live, och busfröet verkade "uppskatta" det ganska så bra - blev nämligen ordentligt med rörelser i magen. Både sparkar och slag. 

Resten av dagen har inte varit lika "mysig och avslappnande", för trots riktig värmebölja satte vi igång med storstädning. Det har varit riktigt varmt och segt, så det gick långsamt men vi kom en bra bit på vägen - även om det blev många pauser för att dricka och svalka oss. 

Under kvällen kom pappa förbi på ett kort besök. Var trevligt att träffa honom, var ett tag sedan sist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar