måndag 28 juli 2014

Frissan

Började dagen med såna där tråkiga måsten, att betala månadens räkningar. Men nu är det gjort och jag behöver inte tänka mer på det under de sisådär närmsta 30 dagarna (tills det är tid att betala nästa månad helt enkelt). 

När det var gjort fick jag äntligen tummarna loss (och kom ihåg) till att beställa en ny kedja till min bola. För kedjan som ingick till min bola är för kort, den slutar nästan direkt under brösten (kanske några cm längre ner, men inte tillräckligt långt ner). Så snart kan jag börja använda min bola.

Efter att ha ätit lunch och myst med hundarna var det bara att göra sig klar för ett besök på stan, och ett besök hos frisören för att skämma bort mitt slitna hår.

Blev ett riktigt trevligt besök hos frissan (som vanligt när det är min vanliga frisör). Var bara vi två i salongen under hela besöket så det blev mycket prat om graviditeter - båda mina och hennes. Var så skönt att prata så öppet om allt och att få prata om Bella med, inte bara om hennes dotter och busfröet som växer i min mage. 

Ska bli intressant och se hur nära varandra våra barn kommer ha sina födelsedagar, deras dotter är född den 26/11 och vårt busfrö är beräknat till 28/11. Det kommer oavsett att skilja ungefär ett år mellan våra barn, nästan lika mycket som det gör mellan mig och frisören. 

Gick över förväntan att vara där, var orolig för att kroppen skulle protestera över att sitta i en och samma position under så pass lång tid (ca 2,5 h). Men det gick bra, reste mig några gånger och ändrade ställning lite då och då. Att de har en AC i salongen är en extra bonus. Håret blev bra, alla slitna toppar (och lite extra) är borta - likaså är nu utväxten tillfixad och därmed försvunnen igen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar