onsdag 13 augusti 2014

Besök

I måndags fick jag ett meddelande från min syster som frågade om jag var ledig något i veckan (vilket jag mer eller mindre är varje dag - undantaget är barnmorskebesök eller läkarbesök), då äldsta sonen ville komma och hälsa på moster. Under gårdagen var de uppbokade, så vi bestämde att de (syster och systersonen) skulle komma idag. 

Men tro inte att systersonen vill komma för att mysa med bästa (och enda) mostern, nä då! Det är för att spela en massa spel. Mina syskonbarn verkligen älskar att komma hem till oss, för de älskar min mans stora spelsamling. 

Jag behövde inte ens fixa med fika, utan de bjöd mig på det genom att handla med sig lite på vägen. Fika som  systersonen valde ut. 

Blev många timmar av spel och prat (främst jag och min syster). Men roligt hade vi, och timmarna gick riktigt snabbt med sällskap här hemma. När de skulle cykla hem tyckte systersonen dock inte att han behövde följa med hem, utan han kunde stanna här, och både äta kvällsmat och sova över. Lovade honom att han kunde få göra det en annan dag, när mannen är ledig (och inte så jäkla förkyld). 

På tal om mannens förkylning, så kan jag berätta att den driver mig till vansinne! Han har varit förkyld i snart en månad och hostan blir bara värre. Han är inne i en "det är så synd om mig, jag håller på att dö" period, och jag närmar mig en period av "om du inte slutar snart, så slänger jag ut dig". Hans hosta ger mig huvudvärk och den väcker till och med busfröet, så ni kan ju ana hur högt han hostar (och detta gör han hela tiden). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar