tisdag 5 augusti 2014

Förkyld

Idag vaknade jag ganska så tidigt, men kunde inte komma till ro och somna om. Försökte ett bra tag, men fick se mig besegrad. Steg upp och åt frukost, kollade nyheter och lite annat - sen gav jag sängen ett nytt försök eftersom jag kände i hela kroppen att jag behövde mer sömn.

Lyckades somna, och fick sovit i ca 2,5 timme innan jag vaknade med en totalt täppt näsa. Ingen tvekan om att jag nu är förkyld, mannen har varit förkyld i snart två veckor men jag har inte haft det minsta bekymmer av det. Förrän igår då. 

Så just nu blir det lite nässpray, för annars tappar jag andan. Har så svårt för att andas genom munnen. Finns egentligen bara två tillfällen när jag vänder mig till nässpray, när jag ska flyga och när jag är totalt täppt i näsan pga förkylning.

Det bästa med att vakna efter förmiddags tuppluren var helt klart hur min ena hund (gamlingen) låg. Hon låg sidan om mig och höll sina framtassar mjukt mot framsidan av magen. Lyckades ta bild på det, dock vaknade hon till - men stannade och somnade om. 

Efter att hon somnat om började hon drömma, så där låg hon och buffade på utsidan av magen och ganska så snabbt där efter märkte jag att även busfröet låg och buffade från insidan. Så där låg jag kvar och njöt tills blåsan var så full att jag var tvungen att stiga upp. 

Synen som möte mig.
Under kvällen har det varit en hel del bus och rörelse i magen, så både jag och mannen har fått känna av en hel del sparkar och slag.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, med undantag från förkylningen så var det en riktigt bra och härlig dag igår!
      Kram

      Radera
  2. Mysigt! :) kram/ annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Blev helt varm i kroppen av alla känslorna.
      Kram

      Radera