fredag 1 augusti 2014

Fredag

Gårdagen började tidigt, jag vaknade innan mannen - och kunde inte somna om. Så det blev att jag sjöng för honom och han fick alla sina presenter redan på morgonen. En stund efter att mannen hade gått hemifrån lyckades jag i alla fall somna om, och fick sovit ett tag då i stället. 

Under dagen igår blev det inte mycket gjort, kände mig ganska seg och trött så jag spenderade större delen av tiden liggandes på soffan/sängen. För utom den stunden det tog att göra mig i ordning för att åka till vännerna när mannen sen kom hem från jobbet. 

Blev en riktigt sen men dock väldigt trevlig kväll på landet hos vännerna och deras två busar. God mat, många skratt, långa samtal och fint väder - ett recept på en bra kväll. När vi väl kom hem slocknade vi väldigt snabbt. 

Idag har jag däremot haft mer ork och energi, det samma kan inte sägas om mannen. Han har tydligen dragit på sig en förkylning. Så under dagen har det blivit att jag fixat och planerat lite inför helgen. Middagen som blev inställd imorgon, är på igen. Vännens man kom hem från sjukhuset i onsdags, och de vill gärna att vi skulle komma (om vi inte hade hunnit planera något annat). 

På söndag kommer min syster och hela hennes familj på besök. Hennes äldsta son ska komma och "leka" med mannen, dvs spela en massa tv-spel - något som han har längtat efter riktigt länge. Men vi passade på att bjuda hit hela familjen, så på söndag blir det fullt i köket när de kommer och ska äta lunch med oss. 

När mannen kom hem från jobbet idag, var det därför bara att ge sig iväg med bilen för att handla en del. Fick köpt en gåva till vännen imorgon och så har vi fått handlat hem allt som behövs till på söndag när vi får gäster. 

Imorgon är det dessutom ny vecka, då går jag in i vecka 24 (23+0). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar