onsdag 15 oktober 2014

15 oktober

Mannen lämnade mig tidigt i morse, men han var söt nog och väckte mig för en "hejdå puss" och ett "jag älskar dig". Hade det varit en vanlig arbetsdag hade jag nog mest blivit irriterad över att han väckt mig, men inte när han som idag ska flyga iväg och dessutom stanna borta över natten. 

En stund senare var det tid för mig själv att stiga upp, och göra mig i ordning för att gå på kontroll hos barnmorskan. Allt såg/lät bra även idag, och fortfarande ingen fixerad bebis. Vilket barnmorskan då tycker är väldigt bra, speciellt så länge jag har kvar mitt cerklage. Däremot så har busfröet intagit sin position, det är det ingen tvekan om - huvudet har varit nedåt i över en månad nu.

Pratade en hel del om mina sammandragningar och förvärkar idag, eller främst om förvärkarna. Fått bekräftat att det verkligen är det, var lite osäker - men efter att vi pratat om det idag och jag dessutom hade en när hon mätte och kände så fick jag veta att jag hade rätt. 

Dagen har varit relativt lugn, dock haft mannens morfar på besök. Han var här för att riva ut det gamla golvet i hallen, det slutade med att han även fick lagt halva det nya golvet innan han körde hem för att gå ut med våra hundar (känns så konstigt att skriva så), för mannens mormor klarar inte av att gå ut med dem själv, då den yngre kan dra väldigt hårt. 

Kvällen har jag spenderat uppkrupen i soffan, och titta på Haven (som jag nämnde igår). Och myst med busfröets buffar och knuffar samt lite olika godsaker. När klockan närmade sig 19.00 så tände jag ett ljus för Bella och alla andra älskade och saknade änglabarn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar