fredag 10 oktober 2014

Blodprov, kurator och babybox

Vaknade hungrig och törstig några gånger under de tidiga morgontimmarna, men fick påminna mig själv om att jag är fastande och det fick vänta. Tack och lov lyckades jag somna om alla gångerna, annars hade jag nog aldrig stått ut. Till slut var klockan tillräckligt mycket för att stiga upp och göra mig klar att promenera till Lasarettet och laboratoriet (ligger precis runt knuten) för att lämna mina prover.

Blev 10 rör totalt och lite förvånad blev jag faktiskt, hade kollat i remisserna och då hade jag fått det till 5-6 rör. Men det visade sig att vissa av de hormonproverna de skulle ta, kräver ett rör per prov även om de är i samma ruta på remissen. När jag var klar på labbet, gick jag direkt till kiosken/kaféet och köpte mig en frukost innan jag promenerade hem igen. 

Eftermiddagen har bestått av en tur till Lund och ett besök hos kuratorn. Blev ganska mycket fokus på mig (och mina känslor mm) och på förlossningen idag. Var skönt att få ventilera tankar och funderingar och att ha någon utomstående att bolla det med. Kuratorn var väldigt nöjd med min inställning och tankegång kring förlossningen. Nästa tid blev satt efter BF, så i början av december. Skulle jag behöva prata innan dess, är det bara att boka in en tid - men vi kända att det är för osäkert att boka in en tid i november för vår del. 

När vi ändå var i Lund, passade vi även på att hämta ut våra paket från babybox.se hos både Babyproffsen och Loydsapotek. Apoteket har vi där vi bor, men närmaste babyproffsen för oss är i Lund och då är det passaden att köra inom när man ändå är i krokarna under tiden som butiken har öppet. Känns lite extra stort att hämta ut boxarna denna gången, då vi aldrig hann göra det när vi väntade Bella. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar