söndag 12 oktober 2014

Stort steg

Idag har vi tagit ett väldigt stort steg här hemma inför busfröets ankomst. Vi har nämligen tvättat alla sängkläder, täcke, spjälskydd, kudde till säng och vagn, kläder, snutte och en massa annat. Visst, vi har tvättat några enstaka plagg innan - så att jag har kunnat packa BB-väskan, men nu har vi tvättat allt det stora också.

Efter dagens tvättning är det bara spjälsängens hopsättning som kvarstår innan busfröets säng kan bäddas och förberedas inför första natten i sitt nya hem. Får se hur lång tid det går innan jag sätter mannen i arbete för att skruva samman spjälsängen. Kanske blir det nu i veckan, innan han lämnar mig ensam hemma i två dagar.

Igår gick jag in i ny vecka, vecka 34 (33+0). En vecka till och vi kommer att ha nått ett väldigt stort mål för oss. Efter det kan jag kanske slappna av lite mer och försöka njuta av de sista dagarna/veckorna av min graviditet. 

Gårdagens mage

4 kommentarer:

  1. Vecka 34+0 är ett stort mål för oss alla som jobbar mes förlossning men skulle bebisen komma nu så ordnar det sig oxå! Så kul att ni snart är i mål!!! Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, målet är satt tillsammans med läkaren och barnmorskorna. Kan knappt tro att vi är så nära det målet nu, dock kommer det innebära att varje dag sen kommer kännas som att jag går över tiden.
      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Tack så mycket! Och jag tror nog din mage är minst lika fin och mysig!
      Kram

      Radera