torsdag 23 oktober 2014

Fika

Idag var jag iväg på fika med kära S, en av tjejerna jag lärt känna via RMC tjejerna. Blev en riktigt lång och trevlig fika, och en massa prat om allt mellan himmel och jord. Sist vi träffades var samma dag som jag hade min testdag, så det är ju ett bra tag sedan. Sen har vi fortsatt haft kontakt via mail. Efter det att vi träffades har de gjort ett nytt försök, som lyckades. Och nu satt vi där båda på fikastället, med våra växande magar. 

Tur för mannen att jag varit iväg och umgåtts med någon annan idag, för han jobbade över en timme idag (efter att jag godkänt det). Och han ska även jobba över i helgen, känns mindre roligt - men lite extra pengar är inte fel. 

När han väl kom hem var det bara att sätta sig i bilen och köra iväg till besiktningen, han skulle kunna göra det själv - men då skulle jag vara ensam ännu längre. Besiktningen var helt smärtfri, och bilen klarade sig utan den minsta anmärkning. Så nu kan vi njuta av ännu ett år med vår bil, och veta att den är säker för vårt lilla busfrö att åka i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar