torsdag 16 oktober 2014

Laddat batterierna

Vaknad till ganska många gånger under natten till idag, inte bara för att vända mig utan för att sängen helt enkelt var för tom utan mannen och hundarna. Men trots det kände jag mig faktist väldigt utvilad när jag sen vaknade och steg upp. 

Efter lite prat på Facebook i gravidgruppen ("RMC tjejerna") så blev det inbokat en spontanträff med en av tjejerna idag. Så från att ha en lång och seg dag framför mig, blev det att göra sig färdig och åka iväg för att luncha och snacka en massa om allt möjligt i flera timmar. Förutom att prata om graviditeterna och alla trevliga och mysiga ämnen, kom vi även in på känsligare och jobbigare ämnen som våra änglabarn, gravarna, att vi båda varit gravida ca 1,5 år de senaste 2 åren. Ämnen som vi helt enkelt undviker att prata om när vi annars träffas i gruppen. 

Hade en riktigt underbar eftermiddag helt enkelt, känner mig full av ny energi.

Bäst av allt var att mannen kom hem ikväll, och efter kvällsmaten körde han iväg och hämtade hundarna. Så nu är hela familjen samlad och hemma igen. Och snart är det helg, så vi får väl se vad den kommer innehålla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar