torsdag 9 oktober 2014

Sömnbrist

Natten till idag var verkligen inget att hurra för. Blev verkligen inte mycket sömn för min del, dels för att busfröet bökade runt och tryckte/slog mot blåsan titt som tätt (blev väldigt många turer till toan inatt), dels för att jag var öm på min vänstra överarm (där jag fick min vaccination), men även för att vår äldsta hund är som ett plåster på mig (hon är skendräktigt och tror att det är tid att att valpa, så hon gnyr konstant och trycker sig intill mig hela tiden).

När jag väl lyckades somna, ja då började mannens larm ringa istället och jag fick tjata på honom att stiga upp och sticka till jobbet. Att få mer sömn sen kändes först omöjligt, även om jag var helt slut. För det var för ljust ute och för varmt i sovrummet. 

Men kom ganska snabbt på att som den nattarbetare jag är (ja, när jag inte är sjukskriven då) så har jag faktiskt införskaffat en mörkläggningsgardin i sovrummet. Så det var bara att rulla ner den och starta fläkten, ta ett nytt besök på toa och sedan försöka sova en stund. Till min lycka, lyckades jag få ca 2,5 timme sammanhängande sömn. 

Dagens trevliga och glada information är att det nu "bara" är 50 dagar kvar till BF. Och jag har börjat känna av att jag nu vill börja förbereda här hemma till busfröet, om jag vågar är dock en helt annan sak. Får se hur lång tid det tar innan busfröets säng blir ihopsatt här hemma nu. 

Morgondagen innehåller ett besök hos kurator, vilket jag ser fram emot. Ser inte lika mycket fram emot att jag ska iväg och lämna prover imorgon bitti inför besöket hos endokrin. För sedan 22.00 är jag nu fastande tills det att proverna är tagna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar