söndag 5 oktober 2014

Gravidträff

Så har jag kommit hem från Malmö och ännu en träff med "RMC tjejerna", eller den gruppen därifrån som numera är gravida. Idag blev vi fyra stycken, och det blev en trevlig förmiddag med massor av prat och skratt. 

Ämnen vi berörde idag var, känslor/tankar/oro under graviditeten, BB-väskan, närmsta tiden efter att bebisarna kommit, känslor/humör (i största allmänhet), våra husdjur och hur de reagerat nu och hur vi tror det kommer bli sen, vagnar, skötbord, plats/yta, och så mycket mer. 

Som alltid känner jag mig mycket gladare och avslappnad när jag lämnar våra träffar. Är så skönt att träffa andra (som också kämpat och upplevt sorgen att förlora barn) och att prata av sig, det blir en annan förståelse. 

På vägen till bussen efter träffen blev det ett besök inne på Åhléns city, var ju bara tvungen att titta på alla söta bebiskläder och prylar. Slutade med att jag köpte en bok - Totte och Malin (Totte var verkligen en av mina favoriter när jag var liten) innan jag lämnade butiken. 

Därefter gick jag inom Design torget (var ändå tvungen att få tiden att gå tills bussen skulle gå) för att köpa en liten maskskallra från Kalikå (som jobbar för att förbättra för funktionshindrade barn och deras familjer i Ryssland) till busfröet.

Maskskallran från Kalikå.

Redan på söndag nästa vecka är en ny träff med tjejerna inplanerad, då blir det dock i Helsingborg - så jag vet inte om jag kommer att följa med på den. Är en bra bit att ta sig, så det hänger mycket på hur jag mår och känner mig när den dagen (och dagarna innan). Skulle dock vara trevligt att följa med då, är ett bra tag jag träffade en del av de som kommer då. 

6 kommentarer:

  1. Så roligt att ni fortsatt att träffas. Hoppas på att kunna gå med denna grupp snart. Fast då är kanske ingen kvar? :P
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns ganska självklart att fortsätta träffas! Det är väldigt skönt att få prata av sig med andra gravida som är i "samma situation". Dessutom har vi ju följt varandra sedan innan vi blev gravida med. Vi saknar så klart dig och många andra! Och hoppas att ni snart kommer över till vår grupp.

      Några av oss kommer antagligen inte vara gravida längre då ni kommer över, för nu börjar våra BF närma sig för en del. Men vi kommer antagligen att stanna i den gruppen ett tag, och boka in "bebisträffar" (som är utöver gravidträffarna) via den gruppen, träffar där de som är gravida också är välkomna.
      Kram

      Radera
  2. Skönt för dig att ha stöd i andra som haft det svårt oxå! Man behöver det när man är gravid! Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Att vi dessutom lärde känna varandra innan vi blev gravida och då nyligen genomgått misslyckade behandlingar, förlorat våra barn och så mycket annat gör att stödet blir så mycket starkare.

      Vi pratar dagligen över Facebook i gruppen nu (både om glad och positiva saker och jobbiga och sorgsna saker), gruppen har blivit mer och mer aktiv ju längre vi kommit i våra graviditeter.
      Kram

      Radera
  3. Sån där skallra hade vi två st av till vår dotter när hon var liten, mkt populär var den!;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört och sett att den är väldigt populär bland de minsta, så därför var jag bara tvungen att köpa en till vårt lilla busfrö (har gett bort några till andra förr).
      Kram

      Radera