söndag 19 oktober 2014

Händelserik helg

Här har det hänt trevliga saker hela helgen. Gårdagen började med att vi gick in i vecka 35 (34+0) och därmed nått vårt/läkarens stora mål. Mannen körde till tippen med det gamla utrivna golvet och sen kände vi oss ganska så rastlösa (speciellt jag). Så vid lunch bestämde vi oss för att faktiskt ta en väldigt spontan tur med bilen, och köra till Ullared. 

Sagt och gjort. Senare delen av eftermiddagen samt kvällen spenderade vi där och fick köpt en del prylar till busfröet, men även till hundarna och några saker till oss med. Det blev en del pauser och vi tog verkligen allt i min takt, så vi hann inte med allt vi kanske skulle velat - men tillräckligt för att känna mig nöjd och belåten. 

Var riktigt skönt att få "leva som vanligt" och njuta av att vara gravid. För att inte tala om att faktiskt få visa för andra att jag är gravid. Vi har längtat och väntat i så många år och gått igenom så mycket under åren, att jag till viss del känner mig lite "bestulen" av min graviditet när jag inte kan och får göra så mycket - utan har spenderat största delen av den hemma i lägenheten. 

Idag har jag däremot tagit det väldigt lugnt och vilat mig lite extra. Min pappa och bror kom förbi vid lunch och hjälpte mannen att dela vår gamla tv samt lasta in den i bilen. Sen körde pappa och mannen och slängde den på tippen. Äntligen fick vi bort den! Så skönt. När mannen sedan kom hem satte jag honom i arbete med att sätta ihop vårt skötbord. 


Skötbordet ihopsatt och förberett 

Kan erkänna att det kliade lite i fingrarna av att bara titta på, men magen är helt klart i vägen och kroppen är lite mör efter gårdagens shoppingtur. Så jag satte mig och piffade till förvaringskorgarna som ska stå på skötbordet, med sidenband istället. 

Och ikväll fick vi även hem vårt babynest som min mamma sytt åt oss. Hon blev färdig med det igår, så när vi var och shoppade kom ett mms med en bild på det färdiga nestet. Sedan dess har jag bara längtat efter att få se och ta på det, vilket jag kan nu. 

Vårt babynest, sytt av busfröets mormor. 

4 kommentarer:

  1. Underbart att det stora målet är nått! Och tänk att det snart är dags att för er att få träffa lilla underverket. Magiskt!

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, underbart och overkligt på samma gång. Nu återstår det att se om busfröet bestämmer sig för att komma innan eller väntar tills cerklaget tas.
      Kram

      Radera
  2. Har tittat in på fin blogg ibland men har nog aldrig kommenterat vad jag kan komma ihåg så nu var det dags tyckte jag :)
    Först och främst stort grattis till lilla fröet som växer inuti dig! Ni är så värda det här efter allt tufft ni gått igenom. Nu är ni snart i mål och Bella blir ängla-storasyster <3

    Väldigt fint skötbord! Vi har ett likadant och jag tycker det är toppen att ha kläderna (i aktuell storlek) i lådorna. För det är ju oftast där man tar av och på sin bebis.
    Stort lycka till under kommande förlossning!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Känner mig enormt tacksam över att vi lyckades igen relativt (kändes dock som en evighet) nära inpå och att det verkligen är ett litet syskon som snart ska komma till oss.

      Finns nog bara en nackdel med skötbordet, och det är att det är så stort. Men alla positiva sakerna överväger helt klart det.

      Ser faktiskt fram emot förlossningen och att få uppleva en förlossning med en helt annan utgång än den förra.

      Kram

      Radera