tisdag 14 oktober 2014

Gräsänka för två dagar

Tidigt imorgon flyger mannen iväg med jobbet, upp till Stockholm (dock ska de sedan vidare en bit till en av alla kursgårdar som finns runt omkring, så de ska inte vara inne i Stockholm). Så kvällen har gått åt till att förbereda inför att han ska vara iväg två dagar. 

Packat, lämnat hundar, varit och handlat samt fixa lite här hemma (tömt i hallen). För när vi lämnade hundarna hos mannens mormor och morfar, blev det bestämt att hans morfar ska komma hit och dra upp vårt hallgolv och förbereda inför det nya golvet. 

Kommer kännas ganska så tomt här hemma, speciellt utan hundarna - men det är skönt att inte de är hemma då jag troligtvis inte hade klarat att ta ut de på alla rundorna, och de hade absolut inte fått några längre rundor med mig. 

Känns lite konstigt och jobbigt att mannen ska vara iväg nu, vill helst ha honom nära om något händer. Men jag vet att han kommer att ta första bästa flyg hem om det skulle vara något (det har dessutom arbetsgivaren sagt med), så på det sättet är det tur att de är i Stockholmstrakten och inte längre norr över. Fast nu räknar jag med att busfröet åtminstone stannar kvar inne i magen tills mannen är hemma igen.

Imorgon är det i alla fall tid för ett nytt besök hos barnmorskan, så morgondagen kommer förhoppningsvis rulla på ganska så bra. Skulle det vara segt, så ägnar jag mig åt att titta klart på Haven - favoritserien på Viaplay just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar